De Integratie Specialist, gevestigd te Apeldoorn onder KVK nr. 00000000000
Klant; degene met wie De Integratie Specialist een overeenkomst is aangegaan
Partijen: De Integratie Specialist en klant samen
Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé-persoon handelt
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens De Integratie Specialist.
Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
Aanbiedingen en offertes van De Integratie Specialist zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.
Als de klant een aanbod of offerte uit binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of offerte.
Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt De Integratie Specialist zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt De Integratie Specialist slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.
Alle prijzen die De Integratie Specialist hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief BTW en exclusief overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend-, of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
Alle prijzen die De Integratie Specialist hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan De Integratie Specialist te alle tijden wijzigen.
Partijen komen voor een dienstverlening door De Integratie Specialist een totaalbedrag als richtprijs overeen, en betalen daarna een (………) bedrag per maand/klik/etc(nader te bepalen), tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
De Integratie Specialist is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken
Indien de richtprijs meer fan 10% hoger uit gaat vallen, dient De Integratie Specialist de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
Indien de richtprijs meer dan 10% hoger gaat uitvallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
De Integratie Specialist heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen
Voorafgaand aan de ingang ervan zal De Integratie Specialist prijsaanpassingen meedelen aan de klant
De consument heeft het recht om de overeenkomst met De Integratie Specialist op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging
De Integratie Specialist mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen
De klant dient betalingen achteraf binnen 14 dagen na levering te hebben voldaan
Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat De Integratie Specialist de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen
De Integratie Specialist behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is De Integratie Specialist gerechtigd de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan De Integratie Specialist.
De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag De Integratie Specialist zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van De Integratie Specialist onmiddellijk opeisbaar.
Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door De Integratie Specialist, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan De Integratie Specialist te betalen.
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan De Integratie Specialist te verrekenen met een vordering op De Integratie Specialist.
De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
Zaken van De Integratie Specialist die bij de klant aanwezig zijn
Zaken die onder eigendomsvoorbehoud geleverd zijn.
De klant geeft op eerste verzoek van De Integratie Specialist de polis van deze verzekeringen ter inzage
Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor De Integratie Specialist enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
De Integratie Specialist voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit
De Integratie Specialist heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat De Integratie Specialist tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
Indien de kant er niet voor heeft gezorgd dat De Integratie Specialist tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.
De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en gewenste wijze beschikbaar aan De Integratie Specialist.
De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien die van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert De Integratie Specialist de betreffende bescheiden.
Stelt de klant niet, niet tijden of niet behoorlijk de door De Integratie Specialist redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.
De overeenkomst tussen De Integratie Specialist en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt die na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst van rechtswege eindigt.
Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijving van deze termijn moet de klant De Integratie Specialist schriftelijk in gebreke stellen.
De klant kan een overeenkomst voor een dienst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te alle tijden opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden.
Een consument heeft het recht een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
De Integratie Specialist behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellenrecht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.
De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van De Integratie Specialist (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.
De klant houdt iedere informatie (in welke vorm dan ook) die hij van De Integratie Specialist ontvangt geheim
Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende De Integratie Specialist waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheid of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan De Integratie Specialist schade kan berokkenen.
De klant neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat hij de in lid 1 en 2 genoemde informatie ook geheim houdt.
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
die al openbaar 3was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant.
die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht.
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van de handelsnaam een onmiddellijk opeisbare boete.
Is de andere partij een consument, dan bedraagt deze boete €1.000. Is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete €5.000.
Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 2 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van De Integratie Specialist waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding ter vorderen.
De klant vrijwaart De Integratie Specialist tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door De Integratie Specialist geleverde producten en/of diensten.
De klant dient een door De Integratie Specialist geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant De Integratie Specialist daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
Consumenten dienen De Integratie Specialist uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat De Integratie Specialist in staat is hierop adequaat te reageren.
De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet te leiden dat De Integratie Specialist gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
De klant dient ingebrekestelling schriftelijk kenbaar te maken aan De Integratie Specialist.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling De Integratie Specialist ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.
Als De Integratie Specialist een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zijn op grond van die overeenkomt aan De Integratie Specialist verschuldigd zijn.
De Integratie Specialist is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid
Indien De Integratie Specialist aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van de overeenkomst.
De Integratie Specialist is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
Indien De Integratie Specialist aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
Elk recht van de klant op schadevergoeding van De Integratie Specialist vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee word niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.
De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer De Integratie Specialist toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkomen, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
Is de nakoming van de verplichtingen door De Integratie Specialist niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat De Integratie Specialist in verzuim is.
De Integratie Specialist heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de kant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien De Integratie Specialist kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te verzen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.
In aanvulling op het bepaalde artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van De Integratie Specialist in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan De Integratie Specialist kan worden toegerekend in een van de wil van De Integratie Specialist onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van De Integratie Specialist kan worden verlangd.
Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend- gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; verwachte stroom-, elektriciteits-, internet-, computer-, en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor De Integratie Specialist 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat De Integratie Specialist er weer aan kan voldoen.
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
De Integratie Specialist is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachtstoestand enig voordeel geniet.
Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
De Integratie Specialist is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen
Wijzigen van onderschikt belang kunnen te alle tijde worden doorgevoerd
Grote inhoudelijke wijzigingen zal De Integratie Specialist zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken
Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
Rechten van de klant uit de overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van De Integratie Specialist.
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
Wanneer een of meerdere bepalingen van deze algemeen voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat De Integratie Specialist bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing
De Nederlandse rechter in het arrondissement waar De Integratie Specialist is gevestigd is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dringend anders voorschrijft.
Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld op 1-10-2022